.

.
.

2014. március 16., vasárnap

A TÁVOLSÁG A LÉNYEG?



"Lefutottam tíz kilométert!" - "Húúú, tényleg, aztaaa!" Minél többet képes valaki futni, annál nagyobb jani, és annál hatékonyabb az edzése..... vagy mégsem? Most megmutatom Neked!

Igen is, meg nem is. A futás nálam mindennek az alapja, a kitartásra nevelés, a kezdet, a haladás, a kikapcsolás, a felüdülés. Imádom. Mégis, veszélyes pálya. Ha nem vigyázol, beszippant a távolság. Azt hiszed, minél többet és minél gyakrabban futsz, annál nagyobb király vagy és annál jobbat teszel magadnak. Pedig ez nagyon nem így van.

Futni is lehet alibiből. Lefutottam két szigetkört! (10 km). Le. De hogy? Kocogva, beszélgetve, nézelődve? Igen, valamire jó az is. Csak ne akarj vele bomba alakot.

Ha igazán, keményen, magadat odatéve nyomod a 10 km-t, akkor respect! De Te meg akarsz szép izomzatot? Akarod, hogy szép kerek vállad, feneked legyen? Akkor nem elég minden nap keményen és még keményebben futni, mert leépül, egyszerűen elég az izomzatod, és úgy fogsz kinézni, mint egy éhezőművész! Higgy nekem, én már megjártam ezt az utat. 48 kilósan futottam én, mint az állat, csak jól nem néztem ki.

Ha imádod a futást és izmokat is akarsz, akkor csinálj szabadtéri cross-tréninget a futóedzésből. Az meg mi? Az, amikor erősítő gyakorlatokat kombinálsz állóképességi részekkel az edzésedben. Az állóképességi rész egyértelműen a futás. Az erősítés pedig lehet

- fekvőtámasz
- kitörés
- guggolás
- meredek emelkedőre felgyaloglás (comb, popsi)
- tolódzkodás egy padon (képen én)
- statikus tartások (megtartod, és nem mozdulsz, pl. hídtartás / plank, oldalsó deszkapóz, fekvőtámaszpóz tartása)

Vihetsz magaddal gumiszalagot vagy Gymsticket (Gyulánál a képen a kék "bot"), ezekkel is remekül erősíthetsz.

5 perc futás, 10 perc erősítés. Ezt 4x megismétled, akkor vagy király. Nem akkor, ha lelötyögsz 10 km-t nap nap után, ugyanott, ugyanúgy. Azt megszokja a szervezeted, és lesheted a fejlődést, mert nem lesz.

Na gyerünk, próbáld ki még ma:)

SZABADTÉRI CROSS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése